سرویس كارت پستال؛ تعمیق روابط انسانی
1403/11/1 - 13:30امروز وقتی سخن از کارت پستال به میان می آید، دیگر ذهن ما چون سال های دور فقط به کاغذ و نامه معطوف نمی شود. در قرن بیست و یکم، با رشد سریع فناوری های نوین ارتباطی و گسترش روزافزون آن در جوامع بشری این قاصدان کاغذی که جاذبه های طبیعی، افتخارات ملی، فرهنگ و سنن بومی و وقایع تاریخی را به رخ می کشید حضور واقعی اش کم رنگ گردیده و به صورت مجازی نمود پیدا کرده است. شیوه ای که از بار عاطفی آن کاسته و نقش موثر ارتباطی اش را کم اثر ساخته است.
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران که جایگاه خود را به عنوان یک رسانه موثر و مهم ارتباطی در نزد همگان یافته است با اعتقاد به رسالت پیام رسانی خود و برقراری و تعمیق ارتباطات انسانی، در خلاقیتی جالب و منحصر به فرد کوشیده است تا با توجه به قدمت دیرینه این آثار تجسمی ارزشمند و همچنین کاربرد راحت و ساده آن نسبت به سایر رسانهها، خدمتی نوین را به هموطنان عرضه نماید.
سرویس کارت پستال شرکت ملی پست با آمیختن شیوه های سنتی و الکترونیکی هم پاسخگوی نیازهای جامعه امروز که فناوری بخش مهمی از زندگی او گشته است بوده و هم از بعد عاطفی و احساسی، اثر گذاری بیشتری بر مخاطب دارد.با توجه به هجمه فناوری های نوین ارتباطی استفاده از کارتپستال به طور چشمگیری در جامعه ایرانی کاهش یافته است. با وجود این که جذابیت کارت پستال و خاطره آن در ذهنیت تاریخی تک تک مردمان این سرزمین وجود دارد، ولی به علت مشغله های زندگی کنونی بازار این آثار جذاب هنری از رونق افتاده است.
دیگر کمتر کسی را می بینید که برای ابراز محبت و توسعه دوستی و مهربانی و ارسال پیام از کارت پستال استفاده نماید. با ایجاد سامانه www.ecard.post.ir آحاد افراد از اقصی نقاط دنیا می توانند با مراجعه به آن، به مناسبت ها و ایام خاص از میان صدها عنوان کارت پستال های متنوع، زیبا و جذاب جای گرفته در این سامانه، کارت دلخواه خود را انتخاب، پیام موردنظر را درج و نشانی گیرنده را ثبت نمایند.
سفارش های ثبت شده توسط واحدهای پستی بررسی و کارت پستال الکترونیکی انتخاب شده به صورت کاغذی بر اساس سفارش کاربر آماده سازی و با برخورداری از گسترده ترین شبکه توزیع کشور به دست گیرنده می رساند.